تعمیرات و رویه کوبی مبلمان

اطلاعات رویه کوبی و تعمیرات انواع مبلمان

تعمیرات و رویه کوبی مبلمان

اطلاعات رویه کوبی و تعمیرات انواع مبلمان

چطور یک دست مبلمان را نو کنیم؟

در سال های اخیر، تنوع کالاها باعث شده که ما گاه بدون نیاز به خرید وسایل، بخشی از پولمان رو صرف خرید اجناسی کنیم که ضروری نیستند.

یکی از این موارد مبلمان منزل هست. درسته که روزانه بر تعداد رنگ ها و طرح های جدید و بسیار خاص مبل ها در بازار افزوده میشه اما تعویض و خرید مبلمان تازه، به واسطه گرانی اونها، بخش زیادی از درآمد ما رو هدر میدهد . 

 به خصوص اگه شما به تعطیلات عید نوروز نزدیک باشید و به تبع هزینه های دیگه ای هم براتون پیش می یاد. به همین دلیل ما راه سومی برای تغییر دکوراسیون مبلمان منزل شما پیشنهاد می کنیم.

بهتر هست به جای اینکه پول زیادی برای خرید مبلمان جدید صرف کنید، با کمی صرف وقت و هزینه ای به مراتب کمتر، با نوسازی مبلمان تغییر دلخواه را بدهید .

اولین کار اینکه که ساختار چوبی مبل رو تعمیر کنید. اگه دست های مبل و یا پایه های اونا دچار شکستگی و یا خراش شدن، از یک تعمیر کار مبل بخوایین، نمونه مشابه رو بسازه و تنها همان قسمت رو تعویض کنید.

میتونید با کمی هزینه، از مبل سازی ها بخوایید که قسمت های چوبی مبل رو رنگ جدیدی بزنند. رنگ تازه، در چشم شما، مبل رو بسیار متفاوت از قبل میکند.

یکی از تأثیرگذارترین کارای دیگه، تغییر پارچه مبل هست.

این کار اگرچه ممکنه هزینه بر باشه اما حتما از خرید یه دست میل جدید، هزینه کمتری داره و ضمناً به شما کمک میکنه با تغییر رنگ پارچه، تغییراتی دیگه ای به خونه بدید و عملا فضای متفاوتی رو تجربه کنید. حتی میتونید طبق مدل های جدید، مبل های تکی رو با پارچه گلدار و سایر مبل ها رو با پارچه ساده بپوشونید.

اگر هم براتون سخته مبل رو به کارگاه رویه کوبی مبل بدهید و پارچه اونا را عوض کنید، از روکش های مبلی که در رنگ و طرح های مختلف در بازار هست استفاده کنید. روکش های مبلمان، خیلی ساده تر و کم زحمت تر از تغییر پارچه مبل هست.

راه حل دیگه برای نو کردن مبلتون، تغییر کوسن ها و دسته های مبل هست.

شما می تونید از یک مبل ساز بخوایید چند دسته جدید که به سبک کلی مبلمان میخوره بهتون پیشنهاد بده. البته این شیوه برای مبل های استفاده میشه که دسته های مبل قابل جدا شدن هستن. مبل هایی با دسته های چوبی میتونن تبدیل به مبل هایی با دسته هایی پارچه ای و نرم بشن.

مرحله بعدی، تغییر میزهای عسلی هست. اخیر میزهای عسلی جدید و خلاقانه ای طراحی شدن که قابل استفاده برای انواع مختلف مبلهاست. قاعدتا میزهای چوبی بعد مدتی کدر و یا دچار خراش میشن. میتونید از میزهای شیشه ای و یا فلزی استفاده کنید.

همچنین بعضی مبل ها دارای دکمه های تزئینی هستند . بهتون پیشنهاد می کنیم که دکمه ها رو عوض کنید و سعی کنید رنگ جدیدی برای دکمه ها انتخاب کنید که با رنگ کوسن های جدیدتون هماهنگ باشه. حتی میتونید از یک گلدون گل و یا شکلات خوری همرنگ کوسن ها و دکمه ها استفاده کنید.

بعضی مبلمان ها، تشک هاشون قابل جدا شدن از مبل هستن. این تشک ها به دلیل استفاده، به طور حتم تغییر فرم و رنگ دادن. حتما به فکر تشک های جدید با رنگی تازه و دارای هارمونی با سایر وسایل خونتون مثل پرده و فرش باشید.

در نهایت اینکه، برای نو به نظر اومدن مبلتون، از پارافین و روغن جلاهای مخصوص استفاده کنید. اما یه مسئله یادتون باشه، قبل از استفاده از پارافین، از کارگاه های 

نکته قابل توجه دیگه که میتونه فضای اتاق نشیمن و یا پذیراییتون که مبلمان در اون قرار داده شده رو، تغییر بده، علاوه بر ایجاد تغییرات در مبل ها، عوض کردن قاب عکس ها، تغییر رنگ دیوارها، استفاده از تزیناتی با شکل ها، اندازه و رنگ های متفاوت از قبل و تغییر فرش و پرده هست. در صورت امکان و با توجه بودجه و توانایی مالیتون، فضای اتاق ها رو با انتخاب مواردی از این ها، تغییر بدید.

مبل سازی و مبل فروشی ها بخوایید تا باتوجه به جنس چوب مبلتون و یا نوع پارچه چرمی مبل، یک پاک کننده و جلا دهنده بهتون معرفی کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.